Novinky

        • Klasifikačná porada
          • Klasifikačná porada

          • Klasifikačná porada online

            Oznamujeme všetkým pedagogickým zamestnancom, že klasifikačná porada za tretí štvrťrok školského roka 2019/2020 sa uskutoční dňa 22.4.2020 v čase od 10:00 hod. do 12:00 hod. online formou.

        • Vážení rodičia, kolegovia, milí žiaci
          • Vážení rodičia, kolegovia, milí žiaci

          • Už tretí týždeň sme doma. Vyučovanie také, ako sme poznali, je prerušené na neurčito. Začalo sa vyučovať tzv. dištančnou metódou. Je to úplne nová a nepoznaná situácia pre všetkých nás, učiteľov, študentov aj ich rodičov.

            Čo je to dištančné vzdelávanie, aké má výhody a nevýhody? Skúsme si na tieto otázky zodpovedať a možno zistíme, že táto situácia nám môže okrem problémov priniesť aj niečo pozitívne, čo budeme môcť a vedieť využiť aj keď táto situácia s koronavírusom pominie.

            Začiatky dištančného vzdelávania siahajú až do 19. storočia. Prvú zmienku o dištančnom vzdelávaní môžeme nájsť z roku 1892, v katalógu Univerzity vo Wisconsine. Dnes má z európskych krajín pravdepodobne najrozvinutejší systém dištančného vzdelávania Fínsko. Na Slovensku sme zatiaľ v tomto smere ešte len na začiatku, aj keď vďaka podpore európskeho programu PHARE bolo už v máji 1996 pri STU v Bratislave zriadené Národné stredisko pre dištančné vzdelávanie a následne vznikla Slovenská sieť dištančného vzdelávania.

            Dištančné vzdelávanie, teda „vzdelávanie na diaľku“, je taký typ vzdelávania, pri ktorom nemusia byť učiteľ a študent na tom istom mieste, ale komunikujú spolu „na diaľku“. Je založené na samostatnom štúdiu frekventantov, ktorí dostávajú od učiteľa (tútora) materiály na samoštúdium, majú možnosť s ním konzultovať (vyhradenou formou, vo vyhradenom čase) a prípadne mu priebežne odovzdávajú (resp. posielajú) dohodnuté výstupy (kontrolné testy, projekty, eseje, seminárne práce,...). Tútor môže hodnotiť svojich študentov priebežne – podľa prejavenej aktivity (napr. konzultácie) a podľa výstupov, prípadne na základe záverečnej práce alebo formou záverečnej skúšky (nie dištančne). V dištančnom vzdelávaní sa intenzívne využíva internet. Oproti iným formám má využitie Internetu v dištančnom vzdelávaní množstvo výhod. V prvom rade je to mimoriadne rýchla a efektívna forma komunikácie – poskytuje možnosť posielania textovej, obrazovej aj zvukovej formy informácií prakticky v reálnom čase a za veľmi nízku jednotkovú cenu. Vďaka tomu vytvára priestor pre využívanie rôznych foriem učebných materiálov – od textov a obrázkov, cez animácie a audiozáznamy, až po videozáznamy a multimediálne interaktívne aplikácie .

            Hlavnou výhodou dištančnej formy štúdia je jeho časová a priestorová asynchrónnosť – študent venuje štúdiu presne toľko času, koľko naň potrebuje a na tom mieste, ktoré mu vyhovuje. Prevažnú časť štúdia si môže individualizovať – prispôsobiť svojim učebným potrebám.

            Výhody dištančného vzdelávania:

            • časová a priestorová asynchrónnosť – študent venuje štúdiu presne toľko času, koľko naň potrebuje a na tom mieste, ktoré mu vyhovuje
            • individualizácia štúdia –  časť štúdia si žiak môže prispôsobiť svojim učebným potrebám
            • študenti sú v prevažnej miere zodpovední sami za seba
            • väčšia zaangažovanosť študenta do vzdelávacieho procesu

            • menší stres pri vypĺňaní testov

            • ľahšia dostupnosť pre hendikepovaných študentov

            • decentralizácia vzdelávania – umožňuje štúdium v mieste bydliska

            Nevýhody dištančného vzdelávania:

            • menšia intenzita sociálnych kontaktov
            • ťažko overiť, či študent vypracováva úlohu alebo test samostatne a v danom časovom limite
            • obmedzenie priamych interakcií – komunikácia zakladajúca sa na čítanom texte na počítačovej obrazovke

            • technické problémy - všetci študenti nemusia mať rovnaké technické vybavenie resp. prístup k nemu

            • technologické problémy –  študenti obvykle prejavujú isté nedostatky v schopnosti využiť nové technológie

            • rast zaťaženia – študenti občas pociťujú presýtenie informáciami

            • nedostatok logickej podpory – ide o nedostatok možností študentov dostať sa k pôvodným didaktickým materiálom

            Z uvedeného vyplýva, že aj keď dištančné vzdelávanie má veľa výhod, má aj určité nevýhody. Dôležité je uvedomiť si, že dištančné vzdelávanie je vhodné  hlavne pre dospelých študentov, menej je vhodné pre žiakov základných a stredných škôl.  V súčasnej situácii však nemáme inú možnosť.

            Chceli by sme týmto požiadať rodičov o trpezlivosť, žiakov o zvýšenie iniciatívy pri získavaní nových vedomostí,  zručností a vypracovávaní úloh a zadaní  a učiteľov o zhovievavosť pri zadávaní rozsahu učiva, úloh, testov a aj hodnotení žiakov v tomto náročnom období. Spolu to zvládneme!

            Vedenie SoŠ remesiel a služieb

          • Novinky 30.marca 2020

          •           Zriadenie Call centra ministerstva školstva

            Učitelia  a rodičia sa môžu od dnešného dňa obracať so svojimi otázkami k aktuálnej situácii šíriacej sa epidémie koronavírusu na odborníkov call centra rezortu školstva. K dispozícii im bude v pracovných dňoch od 8:00 h do 16:00 h na bezplatnom telefónnom čísle 0800 138 033 alebo e-mailovej adrese helpdesk@iedu.sk.     Vďaka týmto kontaktom získajú zároveň aj ďalšie cenné informácie súvisiace so spustením portálu www.ucimenadialku.sk, ktorý má pomôcť učiteľom, zriaďovateľom, ale aj žiakom a ich rodičom zvládnuť obdobie počas prerušeného vyučovania na školách.

          • Informácie ministra školstva SR

          • Rozhodnutie ministra školstva SR

              Vážení rodičia, študenti, kolegovia,

            minister školstva SR vydal rozhodnutie, ktoré je dostupné na https://www.minedu.sk/data/att/16003.pdf

            Pre našu školu platí toto:

            • mimoriadne sa prerušuje školské vyučovanie v školách od 30. marca 2020 do odvolania; riaditelia škôl zabezpečia podľa podmienok a možností samoštúdium žiakov prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy
            • ruší v školskom roku 2019/2020 vykonanie externej časti maturitnej skúšky a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky vrátane náhradnej maturitnej skúšky z externej časti maturitnej skúšky a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky,
            • interná časť maturitnej skúšky okrem písomnej formy sa v riadnom skúšobnom období uskutoční počas dvoch kalendárnych týždňov, a to do dvoch týždňov od skončenia mimoriadneho prerušenia školského vyučovania, najneskôr do 30. júna 2020; praktická časť odbornej zložky maturitnej skúšky sa vykoná vo forme a s obsahom, ktoré riaditeľ školy prispôsobí podľa aktuálnych možností školy, pracoviska praktického vyučovania alebo pracoviska zamestnávateľa,
            • záverečné skúšky sa uskutočnia najskôr dva týždne od odvolania prerušenia školského vyučovania; praktická časť záverečnej skúšky sa vykoná vo forme a s obsahom, ktoré riaditeľ školy prispôsobí podľa aktuálnych možností školy, pracoviska praktického vyučovania alebo pracoviska zamestnávateľa
            • prihlášky na vzdelávanie v stredných školách na školský rok 2020/2021 sa budú podávať riaditeľovi základnej školy do 15. mája 2020; potvrdenie o zdravotnej spôsobilosti sa nebude vyžadovať; riaditelia základných škôl odošlú prihlášky na vzdelávanie na strednej škole na školský rok 2020/2021 na príslušné stredné školy do 21. mája 2020; riaditelia stredných škôl zverejnia údaje podľa § 65 školského zákona do 28. apríla 2020; prijímacie skúšky do stredných škôl na školský rok 2020/2021 sa uskutočnia počas jedného kalendárneho týždňa, a to najskôr dva týždne od skončenia mimoriadneho prerušenia školského vyučovania.Prijímacie skúškydo stredných škôl na školský rok 2020/2021 na nenaplnený početmiest pre žiakov, ktorých možno prijať do tried prvého ročníka,sa uskutočnianajskôr 23. júna 2020anajneskôr do 30. júna 2020,
        • Informácia pre žiakov končiacich štúdium v školskom roku 2019/2020
          • Informácia pre žiakov končiacich štúdium v školskom roku 2019/2020

          • Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR ruší externú časť a písomnú formu internej časti maturitnej skúšky v školskom roku 2019/2020, a to riadny i náhradný termín.

            Zároveň stanovuje termín konania internej časti maturitnej skúšky v rozsahu dvoch kalendárnych týždňov najskôr do dvoch týždňov od odvolania prerušenia vyučovania, najneskôr však do 30. júna 2020.

            Ďalšie informácie a usmernenia k maturitným skúškam budú zverejnené čoskoro.

            Minister zároveň určuje termín záverečných skúšok, záverečných pomaturitných skúšok a absolventských skúšok najskôr dva týždne od odvolania prerušenia vyučovania.

            Samoštúdium maturantov

            Napriek zrušeniu externej časti a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky odporúča NÚCEM študentom stredných škôl využiť pri upevňovaní učiva zo slovenského jazyka a literatúry, maďarského jazyka a literatúry, matematiky a cudzích jazykov aj testy z minulých ročníkov maturít, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke www.nucem.sk/sk/merania/narodne-merania/maturita. Testy, zvukové nahrávky k testom z cudzích jazykov aj kľúče správnych odpovedí nájdete na uvedenej stránke v časti Dokumenty na stiahnutie v jednotlivých školských rokoch.

        • Zavedenie portálu www.ucimenadialku.sk do praxe
          • Zavedenie portálu www.ucimenadialku.sk do praxe

          • Upozorňujeme učiteľov, žiakov a rodičov na zavedenie potrálu www.ucimenadialku.sk do praxe. Nájdete tam všetky informácie o dôležitých termínoch súvisiacich s MS, prijímacích skúšok, ZUS ...a mnoho ďalších rád a odporúčaní na obdobie zavedenia dištančnej formy štúdia.

        • Informácie pre učiteľov,rodičov a žiakov
          • Informácie pre učiteľov,rodičov a žiakov

          • Vážení kolegovia, milí rodičia,

            Posielam Vám link , kde získate dôležité informácie pre učiteľov a širokú verejnosť o opatreniach, ktoré súvisia s prerušením vyučovania v dôsledku snahy o zabránenie šírenia sa coronavírusu.

            https://bratislavskykraj.sk/minister-skolstva-grohling-skola-z-domu-a-co-bude-dalej/

            www.ucimenadialku.sk

            https://www.minedu.sk/usmernenia-k-sireniu-koronavirusu/

             Zároveň žiadam učiteľov o pokračovanie vzdelávania žiakov dištančnou formou aj v nasledujúcom období. Žiakov a ich rodičov vyzývam k sledovaniu všeobecne prístupných informácií a k sledovaniu informácií na našej webovej stránke, kde sú uverejnené študijné materiály aj zadané úlohy.

            Všetkým Vám prajem hlavne zdravie, veľa trpezlivosti a chuti vyskúšať pre mnohých nové formy práce a štúdia.

                                                                                                                            Mgr. Vasil Kuzmiak

                                                                                                                              riaditeľ SOŠRaS

          • Oznam pre rodičov žiakov

          • Žiadame rodičov, aby nekontaktovali učiteľov s tým, že ich deti nemajú doma učebnice. Žiaci dostávajú učebnice preto, že okrem práce v škole slúžia aj na domácu prípravu. Nechávať si ich teda v škole je nesprávne. Učitelia sa budú snažiť zadávať úlohy tak, aby bolo možné použiť na štúdium aj iné zdroje informácií(napr. internet). Nie je však úplne možné v tejto mimoriadnej situácii rešpektovať to, že niektorí žiaci si nechávajú učebnice v skrinkách v škole. Vzniknuté problémy nás mrzia, veríme však, že spoločnou spoluprácou túto situáciu zvládneme.

          • Pre učiteľov

          • Do modulu "Nástenka učiteľov" bola pridaná nová správa. Treba sa prihlásiť svojim menom a otvoriť modul. Sledujte tento modul aj v budúcnosti. Budú tam zverejňované aktuálne informácie.

        • Informácia pre maturantov v súvislosti so zmenou termínov EČ a PFIČ MS 2020
          • Informácia pre maturantov v súvislosti so zmenou termínov EČ a PFIČ MS 2020

          • V nadväznosti na Usmernenie ministerky školstva, vedy, výskumu a športu SR, ktorým sa prerušuje vyučovanie na školách a školských zariadeniach v období od 16. marca 2020 do 27. marca 2020 z dôvodu preventívnych opatrení proti šíreniu ochorenia COVID-19, sa menia termíny externej časti a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky v školskom roku 2019/2020 nasledovne:

            Riadny termín EČ a PFIČ MS 

            • 31. marec 2020 (utorok) – slovenský jazyk a literatúra, maďarský jazyk a literatúra
            • 1. apríl 2020 (streda) – anglický jazyk, francúzsky jazyk, nemecký jazyk, ruský jazyk, španielsky jazyk, taliansky jazyk
            • 2. apríl  2020 (štvrtok) – matematika
            • 3. apríl  2020 (piatok) – slovenský jazyk a slovenská literatúra, ukrajinský jazyk a literatúra

            Náhradný termín EČ a PFIČ MS sa uskutoční 15. až 20. apríla 2020.

            NUCEM: podrobné pokyny a nové informácie o EČ a PFIČ MS 2020 získate aj na www.nucem.sk

            Pokyny a harmonogram organizácie maturitných skúšok v zmenených termínoch zverejní NUCEM do 20. 3. 2020 v časti Dokumenty na stiahnutie ► Organizačné pokyny a sprievodná dokumentácia.

            Odporúčame  študentom v tomto období samoštúdium v rámci prípravy na maturitnú skúšku.

            Študentom odporúčame pri príprave na maturitnú skúšku využiť testy z minulých ročníkov maturít, ktoré sú zverejnené na  internetovej stránke NUCEM v časti Maturita ► Dokumenty na stiahnutie v jednotlivých školských rokoch.